Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Passeig entre volcans a l'illa de la Palma

Enviada per Albert Pérez Monfort Albert Pérez Monfort
Aquest és un recorregut lineal que passa pels volcans que més recentment es van formar a l'illa de la Palma, i que porta a l'extrem sud de l'illa. Es tracta d'un recorregut en un entorn preciós i de només baixada, tret de l'ascens curt al volcà del Teneguía, que va tenir la seva darrera erupció fa relativament poc, l'any 1971. L'itinerari segueix el GR131, que està molt ben senyalitzat, per la qual cosa no té pèrdua. No té cap dificultat,l i és apte per a ser fet amb família, tot i que es pot fer la sortida més intensa desfent el camí d'anada per retornar al punt d'inici a peu, o fer el recorregut a la inversa de com es descriu aquí, és a dir, en direcció ascendent.
Abans d'iniciar la baixada fins als fars de les salines de Fuencaliente és recomanable fer la visita al volcà San Antonio, que és un mirador excel·lent sobre la costa sud de l'illa, i visitar el centre d'informació dels volcans.
L'itinerari descrit correspon als primers 6 quilòmetres de la Transvulcania, l'ultra de l'illa de la Palma.
r2311.jpg r2312.jpg r2313.jpg r2314.jpg r2315.jpg r2316.jpg r2317.jpg r2318.jpg r2319.jpg r2320.jpg

Uns metres abans de l'accés al Centre d'Interpretació del volcà San Antonio arrenca a mà dreta un camí de baixada bastant inclinat, però sense complicacions que desemboca a una pista ampla. Arribats a la pista, la seguim a l'esquerra en direcció sud. Aproximadament a un quilòmetre de l'inici de la pista prenem un trencall a la dreta encara en pista, fins que el GR entra en un sender estret cap al Teneguía. Al cap de pocs metres el GR gira a l'esquerra sense anar cap al punt més alt del volcà. Deixem el GR i fem la pujada al volcà, que assolirem als pocs minuts. Aquest és l'únic tram del recorregut que és de pujada, i val la pena fer-lo. Després de fer el cim cal desfer el tram de pujada fins a retrobar les senyalitzacions dels GR, que baixa per camins còmodes en un paisatge volcànic preciós fins arribar als fars, les salines i les platges de Fuencaliente.

Punt de sortida Centre d'interpretació del volcà San Antonio a Fuencaliente
Accés al punt de sortida Des de la població de los Canarios es poden seguir fàcilment les indicacions al centre d'interpretació del volcà San Antonio
Dificultats a tenir en compte: En tractar-se d'un recorregut unidireccional cal fer el retorn al punt d'inici amb transport públic, la qual cosa és factible gràcies a un servei d'autobusos (pregunteu la freqüència i l'horari a l'oficina de turisme de los Canarios).